Vlasy plné krásy. Co nedělat, když chcete krásné vlasy.

Co nedělat, když chcete krásné vlasy

Snad pro každou ženu jsou důležité kvalita a vzhled vlasů… Ne nadarmo se říká, že vlasy jsou korunou krásy, a navíc o vás prozradí, jak pečujete nejen o ně, ale o své zdraví celkově…

I když do péče o vlasy investujete nemalé finanční prostředky, navštěvujete kadeřnici nebo se úpravě svého účesu věnujete pravidelně doma, někdy se stane, že vám vlasy zničehonic začnou vypadávat, ztratí lesk a působí zašedle? Může za tím být několik prohřešků, jež se mohou zdát zanedbatelné, ovšem děláte-li je dlouhodobě, mohou mít na kvalitu vašich vlasů podstatný vliv. Jaké to mohou být?

Výběr kosmetiky

Koupíte si občas novou vlasovou kosmetiku, ať už kvůli krásnému obalu nebo opojné vůni? Pokud tak činíte jednou za měsíc, věřte, že časté střídání přípravků na vlasy může škodit. Jednou si pořídíte přípravek na jemné vlasy, jindy na barevné a příště na zvětšení objemu, protože toto vše ,,potřebujete“? Poraďte se raději s odborníkem, jaká vlasová kosmetika je pro vaše vlasy nejvhodnější, co je zásadní kritérium výběru právě pro vás, a snažte se vyhovující přípravky příliš neměnit.

Mytí a foukání

Myjete si vlasy horkou vodou a poté je silou vyždímáte do ručníku? Pak si zaděláváte nejen na jejich vypadávání, ale i lámání a třepení. Obdobné je to, i pokud jdete s mokrou hlavou spát. Ideální je si vlasy mýt ve vlažné vodě, lehce prosušit a nechat volně proschnout či vyfoukat do účesu fénem s vlažným vzduchem.

Hladké i vlnité

Upravujete si účes žehličkou na vlasy či kulmou? Pokud tak činíte denně, mohou se vám vlasy po čase odměnit poničeným, krepovaným vzhledem… Vlasy si těmito přístroji nikdy neupravujte vlhké a před úpravou vždy použijte speciální stylingové přípravky, jež je ochrání před teplem.

Zdravá strava

Je zásadní i pro vzhled vlasů…, proto ve svém jídelníčku nepodceňujte dostatek bílkovin v podobě luštěnin, vajec a ryb. Nešiďte se o ovoce, zeleninu a dbejte na dostatečný přísun vitaminů C, E a skupiny B. Zvláště prospěšné pro vlasy jsou biotin (vitamin H) a kyselina pantothenová (nazývaná také faktorem proti šedivým vlasům), jež v případě jejich nedostatku můžete tělu dodat i v podobě doplňků stravy.