Jarní sportování pomůže vašim kloubům

Jarní sportování

Slunné dny vybízejí k vycházkám, ale také k rekreačním sportům. Ty prospívají zdraví, a to jak srdečně-cévnímu systému, tak trávení, kostem a kloubům. Stojí ale za úvahu zamyslet se v rámci sportování nad obohacením jídelníčku.

Jídelníček je pro organismus nesmírně důležitý

Strava by měla být bohatá na bílkoviny a vitaminy. Vhodné je celozrnné pečivo, ovoce a čerstvá jarní zelenina. Nevyhýbejte se zbytečně vajíčkům, hrozbu cholesterolu ve žloutcích dnes odborníci nepovažují za tak závažnou, jak se ještě nedávno tvrdilo. Dopřejte si i maso, nemusí ho být moc, ale jak bílé, tak červené maso obsahují důležité živiny. Doporučit lze ryby. Z masitých potravin si rozmyslete uzeniny, i když kvalitní a nepříliš slaná šunka v rozumném množství neuškodí. Rozhodně nezapomínejte na správný pitný režim.

Důležité živiny mohou organismu také dodat doplňky stravy. Potřebné látky totiž nemusíme vždy získat v běžné stravě v dostatečném množství a kvalitě. Zvlášť pokud sportujeme více intenzivně, uvítá organismus vyšší přísun důležitých živin. Ideální je volit přírodní doplňky stravy, u kterých nebyly prokázány vedlejší účinky. Jsou tedy vhodné i pro těhotně a kojící ženy, které vedle vlastního těla živí i svého potomka.

Sport – a také těhotenství – znamená mimo jiné větší zátěž pro klouby. Pro jejich správné fungování je rozumné dodávat tělu kolagen. To je látka nezbytná nejen pro kloubní chrupavky, ale také pro šlachy, kůži, vlasy a nehty. Přidávat kolagen v doplňcích stravy by měli hlavně starší lidé, protože s léty organismus postupně snižuje schopnost vyrábět si ho sám. Nedostatek potřebných látek pro kvalitní chrupavky může vést až k artróze. Když budeme cíleně a včas pečovat o pohybový aparát, nepříjemným bolestem kloubů se můžeme vyhnout.

Mimochodem, pokud nesportujeme jen rekreačně, ale chceme podávat určité výkony, i když třeba ne přímo vrcholové, měli bychom zcela jistě pouvažovat o přírodních doplňcích stravy. Pomáhají například rychleji nabrat svalovou hmotu, zbavit se přebytečných tuků, a také regenerovat organismus po sportu.